„MAZURSKIM SZLAKIEM” WYCIECZKA KRAJOZNAWCZA KLUBU SENIORA „POD DĘBEM”

dodano: 04.10.2018
autor: Klub Seniora „Pod Dębem”
Rankiem 30 września wyruszyliśmy na wycieczkę. Na zaproszenie seniorów wspólnie z nami w wycieczce uczestniczyła Pani Jadwiga Hajduk - Dyrektor biblioteki. Z Korsz wyjechaliśmy o godz. 7 rano i udaliśmy się w kierunku Kętrzyna, gdzie czekała na nas Pani przewodnik. Następnie pojechaliśmy do Rynu, aby zwiedzić Zamek położony na wzniesieniu pomiędzy Jeziorem Ryńskim i Ołów. Tam Pani Kustosz oprowadziła nas i opowiedziała krótką historię. Kolejną atrakcją była wizyta w mieście Mikołajki i rejs statkiem „Wigry” na największe Jezioro Śniardwy. Po rejsie udaliśmy się do okolicznych sklepików, aby kupić pamiątki dla siebie i naszych bliskich, a następnie ruszyliśmy w stronę Galindii położonej na półwyspie u ujścia rzeki Krutynia do jeziora Bełdany, gdzie odtwarza się życie codzienne, zwyczaje i rytuały Galindów. Tudzież w miłej i wesołej atmosferze spędziliśmy godzinny czas, a potem pojechaliśmy na pyszny obiadek do Ukty. Po obiadku z pełnymi brzuszkami udaliśmy się do pięknej Leśniczówki Pranie - Muzeum Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Obejrzeliśmy wszystkie zgromadzone tu pamiątki po Gałczyńskim towarzyszące mu podczas pobytu w Leśniczówce Pranie. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się: Pomnik Poety oraz Pomnik Zielonej Gęsi, której miniaturkę można było kupić. Po krótkim odpoczynku i spacerze udaliśmy się do wsi Wojnowo. Tam zwiedziliśmy Klasztor Staroobrzędowców - obecnie muzeum i wysłuchaliśmy krótkiej historii założenia Klasztoru, którą przedstawiła nam Pani przewodnik. Zwiedziliśmy cmentarz prawosławny i ruszyliśmy w drogę powrotną do Korsz. Po drodze zajechaliśmy do Mrągowa gdzie w szybkim tempie zwiedziliśmy amfiteatr nad Jeziorem Czos. Podczas drogi powrotnej nie było widać zmęczenia. Roześmiane i rozśpiewane twarze wyrażały zachwyt z miło spędzonego dnia wśród przyjaciół. Serdecznie dziękujemy kierowcy Panu Mirosławowi Antoszewskiemu za bezpieczną jazdę, wyrozumiałość oraz integrację z seniorami.