„CUDZE CHWALICIE - SWEGO NIE ZNACIE”

dodano: 13.09.2021
autor: MGBP Korsze
W piękny słoneczny poranek Seniorzy z Klubu „Pod Dębem” przy Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Korszach wyruszyli na wycieczkę Szlakiem Warmii i Mazur. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od miejscowości Nakomiady, gdzie znajduje się Pałac Manufaktura. Dom klasycznego piękna otwarty dla wszystkich, którzy lubią spokój. Manufaktura ceramiczna w Nakomiadach powstała w 1704 roku. Dzisiaj wykonuje repliki wielu modeli portali i pieców, płyty ścienne, kafelki i wiele innych. Wokół pałacu znajduje się przepiękny ogród barokowy. Zachwyceni pięknem Nakomiad wyruszyliśmy do Giżycka, aby wejść na wieżę ciśnień - obecnie punkt widokowy, a zarazem muzeum i kawiarnia. Po wejściu na górę ujrzeliśmy przepiękną panoramę Giżycka. Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Portu, gdzie czekał na nas statek Bosman III z bardzo miłym dostojnym Kapitanem i popłynęliśmy w rejs. Trasa rejsu to 3 jeziora (Niegocin, Tajty, Kisajno), 3 kanały (Łuczański, Niegociński, Piękna Góra). Następnym punktem programu było zwiedzanie Twierdzy Boyen powstałej w latach 1843-1855 jako obiekt blokujący przesmyk pomiędzy jeziorami Niegocin i Kisajno. Z ogromem wiedzy wróciliśmy do autobusu i wyruszyliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego w Wilkasach, gdzie czekało na nas przygotowane przez właścicieli ognisko. Strudzeni zwiedzaniem lecz z uśmiechem na twarzach piekliśmy kiełbaski, a przy tym można było usłyszeć radosny śpiew seniorów Klubu Pod Dębem. W drodze powrotnej stwierdziliśmy jak mało znamy swoją okolicę. Serdecznie dziękujemy firmie EDP Renewables, która sponsorowała nasz wyjazd.