GRUPY ZABAWOWE

dodano: 06.10.2016
autor: Elżbieta Kozłowska
Za oknem szaroburo a pogoda zupełnie nas nie rozpieszcza. Jednak u nas próżno szukać jesiennej chandry - jest wesoło i kolorowo, a to za sprawą naszych małych podopiecznych, którzy co tydzień odwiedzają nas podczas zajęć grupy zabawowej. Chętnych z pociechami zapraszamy na nasze kolejne spotkania Grupy Zabawowej, które jak zawsze odbywają się we wtorki o godz. 13:00 w Miejsko - Gminnej Bibliotece Publicznej w Korszach. Przypominamy, że zajęcia są nieodpłatne.

Grupa Zabawowa to spotkania dla małych dzieci i ich rodziców lub opiekunów pod opieką Animatora. W Grupie Zabawowej, w odróżnieniu od innych form opieki nad najmłodszymi, rodzice lub opiekunowie towarzyszą swoim dzieciom podczas zajęć. Służy to nie tylko dobremu samopoczuciu dzieci, ale także pozwala rodzicom rozwijać własne umiejętności wychowawcze i wzmacniać relacje z dziećmi. Rodzice mają szansę odkrywać wartość wspólnej zabawy i jej znaczenie dla rozwoju dziecka.

W Grupie Zabawowej mogą uczestniczyć dzieci od kilku miesięcy do 5 roku życia. Spotkania odbywają się zazwyczaj raz w tygodniu i trwają 2-3 godziny.

Grupy Zabawowe to doskonały sposób wspierania rozwoju najmłodszych dzieci. Szczególnie, kiedy dziecko jest za małe, by pójść do przedszkola albo kiedy w
okolicy nie ma takiej placówki. Ponadto systematyczne spotkania rozwijają umiejętności organizacyjne i społeczne rodziców jak i dzieci. Rodzice nawiązują
przyjazne kontakty z innymi rodzicami, wspomagają się wzajemnie i wymieniają doświadczenia.

Udział w Grupie Zabawowej pozwala dzieciom: uczyć się przez obserwację i naśladowanie; nawiązywać kontakty z dziećmi w różnym wieku; poznawać nowe słowa; rozwijać samodzielność; bawić się z innymi dziećmi; poznawać i przestrzegać zasady obowiązujące w grupie, co ułatwia adaptację w przedszkolu, a później w szkole.

Udział w Grupie Zabawowej daje rodzicom możliwość: obserwowania etapów rozwoju dzieci w różnym wieku; wymiany doświadczeń na temat wychowania dzieci; skoncentrowania się na dziecku – uczy słuchania, rozmawiania z dzieckiem; rozpoznawania potrzeb dziecka.