KRAJOZNAWCZA WYCIECZKA KLUBU SENIORA „POD DĘBEM” DZIAŁAJĄCEGO PRZY BIBLIOTECE W KORSZACH

dodano: 25.09.2015
autor: Zofia Janczewska
Dnia 23 września 2015 r. w pierwszą rocznicę powstania Klubu Seniora za pieniążki uzyskane z loterii i nagrodę Burmistrza - za stoisko dożynkowe wyruszyliśmy na wycieczkę krajoznawczą.
Jadąc w stronę Węgorzewa zajechaliśmy do wsi Rapa (niedaleko Bań Mazurskich), gdzie znajduje się Piramida - grobowiec rodzinny rodu baronów von Fahrenheid. Przez okna można zobaczyć stojące tam trumny.
Następnie pojechaliśmy do Muzeum Kultury Ludowej w Węgorzewie. Zwiedziliśmy Skansen oraz obejrzeliśmy wiele ciekawych ekspozycji.
Z Węgorzewa udaliśmy się do miejscowości Stańczyki, gdzie znajdują się najwyższe mosty w Polsce. Seniorzy pokonali trudną trasę, jednak mosty zostały zdobyte.
Po krótkim odpoczynku wyruszyliśmy do Gołdapi. W miejscowej restauracji zjedliśmy obiad i rozpoczęliśmy ciąg dalszy zwiedzania. Głównym punktem było piękne uzdrowisko „Zdrój”, Mazurskie Tężnie Solankowe, Grota Solna oraz Wody lecznicze i mineralne. Oprócz walorów uzdrowiskowych Gołdap słynie również z wyciągów narciarskich oraz kolejki linowo-krzesełkowej na Pięknej Górze, którą również odwiedziliśmy.
Zmęczeni, ale ze śpiewem na ustach i uśmiechem na twarzy wróciliśmy do Korsz - naszego rodzinnego miasta. Miło spędzony dzień w rodzinnej atmosferze na długo pozostanie w naszych wspomnieniach.
Bardzo serdecznie dziękujemy przewodniczce Pani Jadwidze Korowaj za wiedzę, którą nam przekazała oraz kierowcy Panu Stanisławowi Boroszko, który zawiózł nas w każdy zakątek historii jaki chcieliśmy zwiedzić.